dilluns, 27 d’octubre del 2008

La granota i l'escorpí

Una granota es troba un escorpí a la vorera del riu Níger. Es sorprenen un a l’altre i resten mirant-se en una tensió silenciosa. L’escorpí trenca el gel i diu: “Bon dia granoteta. M’agradaria creuar el riu, però jo sol no puc, doncs no sé nedar i segurament m’enfonsaria...”. La granota, incòmode i desconfiada, li contesta” Home, la veritat és que no sé si puc fiar-me massa de tu. Com sé que no em picaràs mentre estem creuant el riu?”. “Doncs perquè si et pico ens enfonsarem tots dos, i jo no vull morir”- va respondre l’escorpí. Així va ser que la granota, va pujar l’escorpí a les seves espatlles i va començar a nedar fins a l’altre banda del riu. Quan estaven enmig del riu, l’escorpí va fer “zas!”, i va clavar l’agulló a la pobre granota. En aquell precís moments, tots dos van començar a enfonsar-se; i mentre l’aigua se’ls emportava cap a una mort segura, la granota li va preguntar a l’escorpí: “Perquè ho has fet?”. I l’escorpí, amb llàgrimes als ulls va contestar” perquè aquesta és la meva naturalesa”.


Lluny de teories deterministes que excusen l’agressivitat, la violència i el sadisme de l’home, aquesta faula africana m’ha fet pensar molt. Formava part d’una obra de teatre experimental que reflexionava sobre el temps cíclic, la resurrecció, i l’eternitat. Però a mi, la faula, em va fer pensar en els depredadors i les seves víctimes, en els manipuladors i els estafats, en els monstres i les seves princeses.....i en la lluita constant, internes i externes, entre faccions, i fins i tot, amb un mateix.

I amb tot això, amb granotes i escorpins voltant per somnis com ovelletes delirants, la senyoreta Lux Lisbon s’ha cansat de ser una granota. Lux Lisbon, és llum i vol continuar essent-ho, lluny de la distorsió dels manipuladors, lluny de la ferocitat de l’escorpí, i llum de la foscor de la paranoia i la por....així, que ja ho saps....oi, Trip? Hera no descansa.....


PD:
Com saps que la Terra no és l'infern d'un altre planeta? (Aldous Huxley)

Aquesta frase m'encanta! quan la llegeixo penso amb Lost i amb en Dave i en Hurley...buuuffff, pànic que fa....
I és que hi ha coses que no sabem si són reals...o més ben dit, hi ha coses que millor no saber si són reals...