dilluns, 16 de juliol del 2018

Offred (The handmaid's tale)

Em vaig llegir el llibre. Em va agradar molt. Margaret Atwood va aconseguir posar-me a la pell (de gallina) d'Offred, la protagonista absoluta. Millor dit, sentir el seu monòleg interior, viure la seva manera d'abstreure's d'una realitat terrible, sense escapatòria. No podia deixar de llegir.

Però ara han fet la versió televisiva, una serie, amb dues temporades que precisament ahir vaig acabar i que han superat totes les meves expectatives. A l'alçada de novel·la d'Atwood, magníficament interpretada, amb una fotografia i un joc del simbolisme, els colors i les ombres que posen la pell de gallina. I la narració ben engranada, estirant aquells fils, les incògnites, que Atwood va anar deixant al llibre, com a bocins de pa, i unes llicències que han donat emoció a la història. Total i gratament sorprenent. I la banda sonora. Aquí la deixo;